één krijgt opfrisbeurt

Op nieuwjaarsdag kan men kennismaken met de nieuwe, opgefriste netstyling van het net.
Twee jaar na de introductie van de nieuwe naam ‘Eén’ krijgt het immers een eerste opknapbeurt. De naam ‘Eén’, en het logo blijft hetzelfde. Toch wordt vanaf 1 januari één op het scherm dynamischer.Zo worden alle grafieken in en rond de programmatrailers gewijzigd. Ook de ‘blips’ (de cirkels die tussen programma’s en trailers worden vertoond) zien er vanaf 2007 anders uit. De meest opvallende wijzigingen zijn de nieuwe ''kortere'' filmpjes met het Eén logo, een nieuwe herkenningstune en de volledige nieuwe vormgeving van het weerbericht en de omroepstudio. De basis voor de huidige netstyling werd begin 2005 gelegd door het Britse bedrijf Red Bee Media. De nieuwe, opgefriste variant werd de voorbije maanden binnen de VRT ontwikkeld door Eén-art director Yves Podevyn i.s.m. Helga Boeye van de grafische dienst, Bart Ketelaere van de dienst sonorisatie en de broadcast-cel.

No comments: